Son zamanlarda birçok sektörde çıkarılan ürünler için Türk Yapımı ibaresini kullanmak gerçekten hem zevk veriyor hem de gururlandırıyor. Bu tarz haberlerin de sürekli artması ayrı bir sevindirici olay. Kickstarter ve indieGogo gibi sitelerin ortaya çıkmasıyla Türk geliştiricilerin en büyük sıkıntısı olan projelerine destek bulamama durumu da geliştiricilerimiz için bir umut ve motivasyon kaynağı oluyor.
Şimdi bahsedeceğimiz ise oyun sektöründen bir gelişme. Akçak Karaazmak liderliğindeki Blue Arc stüdyosu tarafından geliştirilen The Dark Inside Me (İçimdeki Karanlık) adındaki psikolojik korku oyunu.
Yeni başlanılan proje sonucunda geliştirilmeye başlanan oyunun en önemli özelliği dinamik bir yapıda olması. Yani klasik korku oyunları konsepti gibi oradan oraya giderken korku öğeleriyle karşılaşmak yerine gidişatı tamamen sizin belirleyeceğiniz yapıda olacar.
Yeni jenerasyon 2D görüntüleme kullanılan oyunda, oyun-içi modellemeler ise kaliteli 3D çalışmaları sonucunda oluşturuluyor.
Oyunun dinamiklerine gelecek olursak, oyun sürecinde yapacağınız seçimler oyunun gidişatını tamamen değiştirebilecek şekilde yapımına devam eden oyunda örneğin karşınıza çıkan biri için ya iyi yanınıza kulak verip affedip es geçebilir, ya da karanlık tarafınızı seçerek toplayacağınız eşyalar ile karşıdaki karakteri öldürebilirsiniz. Fakat olay sadece bu kadar basit değil. Çünkü örneğin o affettiğiniz karakter oyun ilerledikçe tekrar ve tekrar karşınıza çıkarak oyunu sizin için çok daha zorlaştırabilir, hatta öldürebilir. Fakat diğer bir yandan ise affettiğiniz karakter ilerleyen bölümlerde de size yardım ederek işinizi kolaylaştırabilecek. Haliyle seçim aşamasında adamı öldürmeyi seçtiyseniz eğer o yardım gelemeyeceği için oyunun gidilatını zorlaştırmış olacaksınız.
Oyunun bir faklı yanı da oyun içindeki bulmacalar. Bu tarz oyunların olmazsa olmazı olan bulmalacar birçok oyunda tek bir yol ile çözülebilir ve biz de fırıl fırıl bu yolu bulmaya çalışırız. İşte bu noktada Karaazmak ve Blue Arc ekibi de farklı bir yol denemiş. Bulmacalar sırasında bulmacanın tek değil birkaç çözüm yolu olacak. Siz hangi yolu bulabilirseniz o şekilde çözeceksiniz.
Ayrıca oyundaki bir diğer güzellik ise birden fazla karakter kontrolü sağlayabileceksiniz. Bu da oyun gidişatı açısından da hoş bir oyun yaratacağı kesin.
Fakat oyunun özellik tablosu ve hikayesine geçmeden önemli bir hatırlatma yapmakta fayda var. Oyun korkunun yanında barındırdığı psikolojik etmenlerin yanı sıra ağır şiddet ve cinsellik içeriyor. Yani rahatsız edici bir oyun olarak karşımıza çıkcak. E doğal olarak +18 olarak çıkacak oyun yayınlandığı zaman bize sadece korku ve gerilim etmenleri değil, aynı zamanda çok rahatsız edecek seviyede huysuzluk sağlayacak.
Şimdi bahsedeceğimiz ise oyun sektöründen bir gelişme. Akçak Karaazmak liderliğindeki Blue Arc stüdyosu tarafından geliştirilen The Dark Inside Me (İçimdeki Karanlık) adındaki psikolojik korku oyunu.
Yeni başlanılan proje sonucunda geliştirilmeye başlanan oyunun en önemli özelliği dinamik bir yapıda olması. Yani klasik korku oyunları konsepti gibi oradan oraya giderken korku öğeleriyle karşılaşmak yerine gidişatı tamamen sizin belirleyeceğiniz yapıda olacar.
Yeni jenerasyon 2D görüntüleme kullanılan oyunda, oyun-içi modellemeler ise kaliteli 3D çalışmaları sonucunda oluşturuluyor.
Oyunun dinamiklerine gelecek olursak, oyun sürecinde yapacağınız seçimler oyunun gidişatını tamamen değiştirebilecek şekilde yapımına devam eden oyunda örneğin karşınıza çıkan biri için ya iyi yanınıza kulak verip affedip es geçebilir, ya da karanlık tarafınızı seçerek toplayacağınız eşyalar ile karşıdaki karakteri öldürebilirsiniz. Fakat olay sadece bu kadar basit değil. Çünkü örneğin o affettiğiniz karakter oyun ilerledikçe tekrar ve tekrar karşınıza çıkarak oyunu sizin için çok daha zorlaştırabilir, hatta öldürebilir. Fakat diğer bir yandan ise affettiğiniz karakter ilerleyen bölümlerde de size yardım ederek işinizi kolaylaştırabilecek. Haliyle seçim aşamasında adamı öldürmeyi seçtiyseniz eğer o yardım gelemeyeceği için oyunun gidilatını zorlaştırmış olacaksınız.
Oyunun bir faklı yanı da oyun içindeki bulmacalar. Bu tarz oyunların olmazsa olmazı olan bulmalacar birçok oyunda tek bir yol ile çözülebilir ve biz de fırıl fırıl bu yolu bulmaya çalışırız. İşte bu noktada Karaazmak ve Blue Arc ekibi de farklı bir yol denemiş. Bulmacalar sırasında bulmacanın tek değil birkaç çözüm yolu olacak. Siz hangi yolu bulabilirseniz o şekilde çözeceksiniz.
Ayrıca oyundaki bir diğer güzellik ise birden fazla karakter kontrolü sağlayabileceksiniz. Bu da oyun gidişatı açısından da hoş bir oyun yaratacağı kesin.
Fakat oyunun özellik tablosu ve hikayesine geçmeden önemli bir hatırlatma yapmakta fayda var. Oyun korkunun yanında barındırdığı psikolojik etmenlerin yanı sıra ağır şiddet ve cinsellik içeriyor. Yani rahatsız edici bir oyun olarak karşımıza çıkcak. E doğal olarak +18 olarak çıkacak oyun yayınlandığı zaman bize sadece korku ve gerilim etmenleri değil, aynı zamanda çok rahatsız edecek seviyede huysuzluk sağlayacak.
Hikaye
Yüzünüz sargılı ve sol eliniz yatağa kelepçelenmiş halde hastane odasında uyanıyorsunuz. Dışarıda sizin hakkınızda konuşan iki kişi var. Polis yada detektif olabilirler. Kendi aralarından o korkunç olaydan sonra nasıl hala hayatta kalabildiğinizi konuşuyorlar. Aralarından biri "Onu keşke ölü olarak yakalasydık" diyor. Konuşulanlara bir anlam veremiyor ve fazla bir şey hatırlamıyorsunuz. Fakat ne olduğunu öğrenmek için, önce buradan kurtulmanın bir yolunu bulmanız gerekli. Size geçmişiniz ile yüzleşmeniz için bir şans veriliyor. Şimdi içinizdeki karanlığı aydınlatmak, geçmişte olanları değiştirmek ve şeytanlarınızla savaşabilmek için ne kadar ileri gidip, fedakarlık yapabileceğinizi göstereceksiniz.
Oyun Özellikleri
- Yeni jenerasyon point & click psikolojik korku macera oyunu.
- Dinamik, değişken senaryo ve oyun akışı.
- Bulmacaların birden çok yol ile çözülmesi.
- Yüksek kalite grafikler ve animasyonlar.
- 2d,5 parallax ve kamera haraketleri.
- 3d oyuncu karakterleri
- Birden fazla karakter ile oyunun oynanması.
- Yetişkin içerik.
- Ses tasarımların ve müziklerin sahnelerle ve olaylara göre özel yapılması
- Aynı sahnenin farklı kamera açıları ile oynanabilmesi.
- Oyun sahnelerinin bir çok farklı ortamda geçmesi.
- 18 yaş üstü (vahşet, cinsellik ve rahatsız edici içerikte sahneler)
- 1920x1080 Full-hd grafikler
- 1920x1080 Full-hd sinematikler.
Özellikle oyun içi kararlarımızın hem bölüm sonlarını hem de oyun sonunu değiştirebilecek kadar geniş seçenekli olması, açıkcası benim fazlasıyla ilgimi çeken ve bir o kadar da heyecanlandıran tarafı oldu.
Şimdi ise gelelim fasülyenin faydalarına..
Bu kadar anlattığımız ve gerçekten heyecan verici bulduğum oyunun bilgisayarlarımızda yer alması için desteğe ihtiyacı var.
IndieGogo üzerinden desteklerinizi bekleyen ekip, bizler için bağış miktarına yönelik çeşitli ayrıcalıklar sunan seçeneklere yer vermiş.
0 yorum: